انجمن اساتید و دانشجویان کشاورزی شهر قدس
معرفی اساتید،مقالات،اخبار کشاورزی،رویدادهای مهم

رئیس جمهور در نشست ویژه رسانه­ای خود بیان نمود به دلیل مشکلات واردات نهاده‌های دامی در سال قبل، گندم داخل به خوراک دام رسید و برای ذخایر استراتژیک، واردات محصولات اساسی کشاورزی در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این، دولت برنامه وسیعی را برای توسعه کشاورزی آغاز کرده و 10 درصد منابع صندوق توسعه را به شکل ریالی برای توسعه کشاورزی اختصاص دهیم.

خبرگزاری فارس




ارسال توسط ا.ع
ارسال توسط ا.ع
ارسال توسط ا.ع
ارسال توسط ا.ع
ارسال توسط ا.ع

بر اساس آمار پايگاه (ISI): ایران، رتبه اول تولید علم کشاورزی را در منطقه داراست

ايران با توليد 1408 مقاله در رشته­های مختلف علوم کشاورزی جايگاه اول را در بين کشورهای منطقه و نيز در بين تمام کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (OIC) به خود اختصاص داده است این در حالی است که کشور آمريکا با توليد 11267 مقاله در رشته کشاورزی، مقام اول جهان را در دست دارد. کشورهای چين، برزيل، اسپانيا و ژاپن به ترتيب با انتشار 7340 مقاله، 4380 مقاله، 3731 مقاله، و 3100 مقاله در جايگاه دوم تا پنجم توليد علم جهان در رشته کشاورزی می­باشند. رتبه­های ششم تا دهم به کشورهای آلمان (3031 مقاله)، هندوستان (2812 مقاله)، ايتاليا (2449 مقاله)، کانادا (2431 مقاله) و آفريقای جنوبی (2355 مقاله) تعلق دارد.

در بين کشورهای خاورميانه ايران با توليد 1408 مقاله در جايگاه اول منطقه و چهاردهم جهان قرار دارد و بعد از ایران ترکيه با توليد 1177 مقاله در جايگاه دوم در بين کشورهای خاورميانه قرار دارد. کشورهای فلسطين اشغالی، مصر و سودان نيز با انتشار 347 مقاله، 324 مقاله و 244 مقاله، رتبه های سوم تا پنجم را به دست آورده­اند. همچنین سهم توليدات علمی دانشمندان علوم کشاورزی ايران در بين کشورهای جهان 319/2 درصد، در بين کشورهای خاورميانه 9/36 درصد، و در بين کشورهای سازمان همکاری های اسلامی 3/23 درصد می­باشد.

منبع خبر: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی




ارسال توسط ا.ع

 

اقدامات سازمان حفظ نباتات براي مبارزه با آفت مگس ميوه زيتون

به دنبال انتشار مطلبي مورخ 14/8 /92 از سوي خبرگزاري فارس با عنوان "طغيان آفت وخسارت 50در صدي به باغ هاي زيتون شمال  " روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي به اين شبهات پاسخ داده است.متن جوابيه به شرح زيراست:



ادامه مطلب...
ارسال توسط ا.ع

سالانه به حدود 6.5 ميليون تن شكر براي مصرف داخلي نياز داريم كه با توجه به ميزان برداشت 4.2 ميليون تني چغندرقند و توليد هفت ميليون تني نيشكر، بيش از 60 درصد از نياز شكر از توليد داخل تامين مي‌شود.

محمدرضا درگاهي  مدير كل دفتر پنبه و دانه‌هاي روغني وزارت جهاد كشاورزي  در گفت‌وگو با ايسنا)از برداشت حدود هفت ميليون تن نيشكر از مزارع كشور در سال جاري به عنوان ركورد جديد در توليد اين محصول خبر داد.

وي اظهار كرد: سطح زير كشت نيشكر در كشور حدود 88 هزار هكتار است كه پيش‌بيني مي‌شود با توجه به وضعيت مناسب توليد و عملكرد بالاي اين محصول كه نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته و توليد نيشكر به حدود هفت ميليون تن برسد.

درگاهي افزود: استان خوزستان تنها قطب توليدكننده نيشكر در كشور است كه برداشت اين محصول آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه دارد.

مدير كل دفتر پنبه و دانه‌هاي روغني وزارت جهاد كشاورزي ادامه داد: از آنجاكه نيشكر را كارخانه‌هاي توليد شكر مي‌خرند و در سال‌هاي گذشته قيمت آن در وضعيت مناسبي قرار داشته است امسال به اين ركورد جديد دست يافته‌ايم.




ارسال توسط ا.ع

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 193
بازدید کل : 15407
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1